Visar inlägg med etikett The Waterboys. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett The Waterboys. Visa alla inlägg

söndag 1 oktober 2017

I morgon höstrusk. Support the artist: Vecka 39


Enligt väderspådomar från Sveriges meteorologiska och hydrologiska institut
så kommer höstrusket i morgon.
Ute för att inhandla schampo, duschkräm och tandkräm passades på
att föreviga intryck från handlingsturen över sommarens sista dag.

Murgrönan på den stora husgaveln vid Katarina Västra Kyrkogata
har intagit sin röda höstmundering inför den stora bladfällningen
som väl inleds i morgon då med höstruskets blåst och regn.


Denna dag som är oktobers första dag
så fanns inga signaler på att dagen efter denna oktobers första dag
så kommer denna blå himmel vara täckt av
ett gråvitt molntäcke och vinden kommer att fälla de löv som ännu håller sig kvar
på trädens grenar


Redan idag så förvarnades man innan man gick in i kastanjeallén
av ljudet av fällda kastanjer som smäller i marken.
Fallet är så pass hårt
att kastanjerna klyvs när de träffar asfalten eller våra huvuden.


I klottersvängen har man anammat den nya årstiden redan.


Ömsom grön, ömsom gul, ömsom brun.


Konstyttring på lilla gula husets stenvägg.


Skulle inte betvivla om denna bild såldes för 200 000 kronor
på någon konstauktion 'nära dig'.


På bakgårdstak vid bödeln Mäster Mikaels Gränd
noterades denna figur - redan väderbiten inför morgondagens höstrusk.


Molnen färdades snabbt över himlen idag
och allt tycktes ändå vara 'sig likt'
när man är ute på kontrolltur i samband med inhandling av
hygienartiklar för kroppsvård, hårvård och munvård.


Dessa röda bär tillhör gruppen 'som ingen vill ha'.
Kråkorna sprätter omkring på marken kring närmaste papperskorg
och slåss om bananer (faktiskt) i stället.


Får glädja mig med att sightseeingbåten gled in mot Skeppsbron
för utan båtens röda färg hade detta varit bara grått.


Grått är i stället underjorden vid 'Slussen building site'.
Helglediga byggjobbare och tystnad råder i underjorden.


Gröna Lund stänger idag för säsongen.
Dagen firas med dagkort på 195 kronor
och du får åka hur mycket du vill på dessa karuseller,
fritt fall, berg- och dalbanor, Blå Tåget, Skrattkammare,Twister, Jetline, Icaros etcetera.

Själv nöjer jag mig med den gratis yrsel
som jag ändå bär med mig i markkontakt.


Fyra utvalda av ett tjugotal nya importer denna vecka:


RIVER MATTHEWS: "Sunshine" (EP från 24 april 2017). Engelsk singer-songwriter från Woking i England. Debuterade 2016 och kommer med ett album senare i år. Ifjol importerades "Feels Like Morning" som dock blev bortglömd.

THE WATERBOYS: "If the Answer Is Yeah" (Album 'Out of All This Blue' 8 september 2017). Från det albumet rekommenderas "Payo Payo Chin". Bandet bildades 1983 i Edinburgh och sångaren Mike Smith är den ende som är kvar i bandet är 2017.

BRIAN WILSON: "Love And Mercy" (Album 'Playback' släpptes 22 september 2017). Brian Wilson fyllde 75 år i juni månad detta år och är den ende idag levande i brödratrion Wilson som bildade The Beach Boys 1961. De två övriga i kvintetten The Beach Boys, Mike Love och Al Jardine ä dock fortfarande i livet.

GRAEME JAMES: "Wish You Well" (Singel utgiven 29 september 2017). Artist från Nya Zeeland och uppmärksammad i detta ide tidigare stort med "Alive", "News From Nowhere" och "One + One" från albumet 'News From Nowhere" (2016),

fredag 25 augusti 2017

Support the artist: Importer vecka 34 2017 + Support Östersund FK


Omgivet av efter regnvädersbilder från Björnidetskvarteret så kommer ett inlägg från
ytterligare en vardag i redaktörens leverne.


Grekiskt referat från Östersund.

Det kändes inte särskilt trevligt att invänta resultatet från Östersund
efter att PAOK från Thessaloniki vunnit första matchen med 3-1.
Må inneha en positiv personlighet men när det gäller sådana tillställningar
som denna - när laget som är underdogs ska vinna 
och dessutom göra minst två mål och absolut inte släppa in något mål
- då finns det bara inga möjligheter - hur positiv personlighet man än har..
Så sensationen var ett faktum:
Östersund - PAOK 2-0!
Värt en notering i ett inlägg!!


Annars fanns det mycket musik att importera denna fredag:
Ben Zucker, Lions Head, Sunrise Avenue, Kip Moore, Dean Lewis, Angus & Julia Stone,
Avicii, Soprano, Indochine, Francisco the Man!, Jeremy & the Harlequins,
The Waterboys, Thåström, The Hunter Express, Vian Izak, Eisbrecher,
Mesh, Mark Adams och Clouds And Thorns (igen).
Hälften av dessa artister okända för redaktören fram till denna dag.


EISBRECHER
Att välja ut tre videos bland dessa 19 importer synes som ett problem
men EISBRECHERs video till "Was Ist Hier Los?" är en självklarhet - ett absolut
eftersom videon har ett innehåll att ta till sig.
"Vad händer nu här?"
Ja världen är verrückt!!!




VIAN IZAK 
Vian Izak's Adventures är ett äventyrsspel som bara är tillgängligt för Spotifyföljare. Berättelsen har sin grund i ett radioprogram från 1940-talet. Det är halvsatiriska, hyperboliska uttrycksmaskar i en djup, genomtänkt och intellektuell historia. Nya avsnitt läggs till på fredagen i varje månad!


INDOCHINE
1981 bildades den franska gruppen Indochine. Själv trodde jag att de hade lagt av
men fel hade jag - aktuella nu med sitt trettonde studio album till vilket
"La Vie Est Belle" är hämtad. Dessutom har Indochine sålt platina med sina fyra album
mellan 2002-2013. Sångaren Nicola Sirkis är den ende som har hängt med sedan 1981.



JEREMY & THE HARLEQUINS
Jeremy & The Harlequins är ett femmanna rockband under ledning av Jeremy Fury från New York City. Musiken har starkt inflytande från klassiska 50-talet och 60-talets rock & roll. De släppte sitt första album 2015 efter två års inspelning. "Little One" är en singel i väntan på nästa album som kommer nästa år.


THE WATERBOYS
"Payo Payo On" från The Waterboys är ett spår från deras kommande album
ute 8 september. The Waterboys bildades 1983 och deras septemberalbum
'Out Of All This Blue' är deras fjortonde studioalbum.


För övrigt har den nya säsongen i Vetligan startat bra med en seger
och ligger bra till för en ny seger i och med dagens match.
Målet är som vanligt att ta sig upp till nionde divisionen
- och göra ett fjärde försök att bli kvar där eller avancera till åttonde!

De regnvåta bilderna gör inte eftermiddagen i kvarteret rättvisa
för nu är paraplyerna hopfällda och solen bryter igen om molntäcket.
Sommaren är ju inte slut med detta.