lördag 9 augusti 2014

Tjampens travtips: V75 Dannero 9 augusti 2014

Förkylningsfebriga tider i sensommaren, icke den bästa av uppladdningar inför veckans sjua, men å andra sidan, när har väl det någonsin känts gynnsamt inför en ny V75:a?





Systemet i all sin skälvande glans
Lopp 1: 1 - 5 - 6 - 8 - 10
Lopp 2: 2 - 4
Lopp 3: 2 - 8
Lopp 4: (1) Antonio Am
Lopp 5: 1 - 7 - 9 - 15
Lopp 6: 2 - 4 - 5 - 6 - 11
Lopp 7: (9) Raz Mackenzie

400 intrikata rader a' 200 sekundära riksdaler

SETT SVETTIG SÖNDAG 3 augusti 2014
Marsch över Skanstullsbron och vänder mig om och ser entré Södermalm bakom mig.
Lufsar under Gullmarsplan.
Innan jag kommit ut på andra sidan tittar jag över räckena mot väster och Årstavik.
Vad denne figur egentligen har för betydelse på Gullmarsplans T-banestation vetes ej?
Men den spänstig mannen riktar sig uppåt...
..flanerar vidare och passerar T-baneperrong och Tvärbaneperrong.
Globen City.

Vandrar Välkommen till Globen City genom kommersialismens portar.
Går mot Världens Största Sfäriska byggnad - Globen.
Ett durkslag av stål är vad Tele2 Arena blitt.
Svetten rinner när jag lommar mellan sol och skugga vid Sandsborg.
Orton Artistic är med och ger extra själstoff till Sandsborgs Kyrka.
Morgonens åskregn gör att rosenträden må gott i den eviga sommarsolens tidevarv.
I Kärrtorp finns att välja på allt från hjälp med datorn och sömnlöshet till inbjudan till disco, medicinsk yoga eller undervisning om vad som finns i din dator.
Vid Björkhagens T-banestation tar marschen slut. Det svettiga saltet svider när svettpärlorna långsamt når ögona två.
Hemmavid igen. Ingen större kommers på "Sol I Ett" - har väl förhoppningsvis semesterstängt hela denna solsommar. Min poppel - Mitt träd - har nog aldrig haft det så hett dag efter dag. Får hoppas att den når ner till det underjordiska vattenstråken.
God natt!
Här någonstans ligger snart björnen i sitt ide.