lördag 8 november 2014

Fundering om hösten


 
Fundering om hösten:
 
Får information med ett utbetalningskort om att jag har tydligen betalt 72 kronor för MYCKET till Telia och fint nog så betalar företaget tillbaka dessa pengar - ändå syns det mig lite underligt att Telia inte sätter tillbaka dessa pengar på mitt konto utan i stället "erbjuder" mig att växla in utbetalade pengar när jag nästa gång går och handlar på ICA, Hemköp, Willys, Pressbyrån etcetera. God tanke möjligen MEN då tar butikerna en avgift på 25 kronor för att lösa in utbetalningskortet.
Det betyder att av de 72 kronorna som hela tiden varit mina pengar - återstår 47 kronor.
Vill inte se mig själv som snål men rätt ska väl ändå vara rätt.
 
Finns ett alternativ att få hela summan åter: Att gå till ett Nordeakontor och hämta ett specialkuvert där jag sänder utbetalningskortet till Nordea och får hela summan insatt på mitt konto. Duger tydligen inte med vanligt kuvert.
 
Är inte detta extra krångel för samtliga inblandade?
 
Det slutar nog med att jag glömmer bort det hela och pengarna blir Telias ändå - som extra bonus för sina riktlinjer för att återföra pengar till oss som betalar in för mycket.