tisdag 4 februari 2020

Udda dag

En udda dag för volontären..
Missar att stiga av spårvagnen på rätt station och spiller ut kaffe över det lilla kaffebordet och mina byxben hos Stryka i Strid som bara rycker på axlarna - "Jag har vart med förr!".


Denna andra vackra dag i februari.
Sofiagatan en stump på hundra steg.


Min startposition -
helt glömt vad hållplatsen heter...
får googla
......Ljusterögatan!
så blir det när man har Grummes grönsåpa
på vardagsrumsbordet.


Under tur fokuserad och koncentrerad.


Vad är detta?
Missar avstigning och hamnar i Tallbacken!!!
Påminner mig om Turkiet.


Serverar min hemgjorda hallonsemla till god förnöjelse hos familjeöverhuvudet.


Ingen aning vad familjeöverhuvudet hittar dessa
plockas fram ur skåp och boxar med anvisningen om att "här har du en del att ta hand om!"


"Vad gör du på balkongen?"


"Tittar på en släckt eldgaffel!"


"Målar himlen medan du lyssnar på Gunnar Viklund!"


Tänk att vi befinner oss på Holaveden och ändå kan se himlen över Serengeti.


Käppala fryser i afton.
Men jag har nu kontroll och reser hem med rätt spårvagn
och rätt T-bana med kaffedoftande byxor.


Hemma är det måndag
lugna aftonen när krogar håller stängt.