söndag 27 september 2015

Björnidets playlist 150927





1 minut och 23 sekunder gives här av BRONZE RADIO RETURN och "Light Me Up" - en teaser från deras kommande album Light Me Up. Värd som uppiggande de dagar som björnen stiger ut i världen klockan 07:00.

ALESSIO och WES - inspirerad av televisionen letas gamla synder upp i idets allt växande musiklager.
Alessios "Ancora Noi" från 2012 men nyligen ett ljudspår i avsnitt tre av maffiaserien "Gomora La Serie" på SVT2 lördagar efter klockan 22. Och i lördags visades Marika Carlssons föreställning "En negers uppväxt" i stand up-form från en av landets roligaste människor. Hög kvalitet med mycket att tänka på föreställningen igenom och där förekom den kamerounianske artisten Wes "Alane" från 1998.



77 BOMBAY STREET är aktuella med ett nytt album "Seven Mountains" nu i höst och där laddas iPoden med titellåten - och nytt också från ELECTRIC LIGHT ORCHESTRA under JEFF LYNNEs ledning. Nytt album i november Alone In Universe.

Att NINO TEMPO & APRIL STEVENS finns med här beror på att jag påminner mig ibland om att jag fortsatt väntar på deras All Strung Out-CD som enligt leverantören skulle importeras för min räkning. Väntar dock vidare med exemplariska välproducerade "The Habit Of Loving You Baby" från år 1966 ... nöjer mig med vinylen så länge.


I Björnidet existerar inga musikfobier...


...sommarens konsert...


...blev Bach På Svenska...


...med Lisa Rydberg och Gunnar Idenstam i Skara domkyrka.