torsdag 4 november 2021

21 oktober 2021 lunchtid

Agerade lunchhandlare tillsammans med de arbetspliktiga idag. Till skillnad från dessa så hade jag all tiden på min sida utan att vara i vägen och på min lunchtimme hann jag med 2 600 meter runt i kvarteren samt inköp i butik.

"Ve och fasa!" - jag korsade Götgatan till och med och befann mig på "fel sida" i minst 20 minuter.


Östgötagatan


Bananas - här låg en skivbutik på 70/80-talen där jag blev av med en liten förmögenhet på singlar som nu bara samlar damm de senaste trettio åren.


Götgatan söderut.


Så korsade jag Götgatan och på fel sida står solstolarna i Skånegläntan året runt redo för glimtar av solsken.


På väg in till Södra Station via öppning i Bofils båge.


Blåblom och lite rost


Blåblom i Fatbursparken


Arbetspliktiga som slösar energin på sin lunchrast.


Baksida från Södermalms regeringskvarter.



Minareten på Zayeds moské.


Stämmer eller?

Lunchtider på Götgatsbacken.


Mosképarken.


Medborgarplatsen.

Aldrig smakat absint även om det låter och ser gott ut även på en kattkudde,,, Står och väntar på ett nytt hem hos Milda Matilda.. känner mig inte välkomnande


Södermannagatan söderut sedan bara runt hörnet och
jag är hemma med bland annat ny duschkräm!


SoFos nav gatstumpen mellan Bondegatan och Skånegatan...


Coctail - Känns begäret efter en 80 cm hög lampa i form av en vit kanin i plast ohjälpligt tryckande? Lugn, det begäret kan stillas.


L:A BRUKET - "Naturlig och ekologisk hudvård, tillverkad på den svenska västkusten med en enkel filosofi: innovation driven av naturen, inte kemikalier".


Så kommer jag hem med duschkräm, proteindrycker, lasagne, butter chicken, feta...
Lena IngRe
ers