torsdag 4 november 2021

Sista oktober på tur

Får tänka på att idag för ett år sedan så kom jag upp på benen med hjälp av ett gåbord och Miss Cameroon på Huddinge sjukhus efter att vid två inledande försök ha svimmat och tagit med mig fysioterapeut och praktikant i sängen.

Fick tänka på det när jag idag snubblade över en expedit på ICA och kraschade in i en av snabbkassans scanningsapparater.
Allt gick väl ändå - expediten tog på sig skulden och haltade därifrån. "Kunden har alltid rätt".
Innan den malören så hann jag med att upptäcka en styvmorsviol som blommade ute på gräsmattan på Katarina kyrkogård och känna av det speciella aftonsljuset i orange ton över det gula Stockholm.
Nu ätit julskinka på Libanonbröd. Ur led är inte bara jag utan även tiden på ICA Folkungagatan.


Utsikt från Mosebacke över kupolen på Sjömansinstitutet


Sofia kyrka i höstljus


Grand Hotel i gult sken från Mosebacke


Det brinner i träden på Katarinakyrkogården


Mitt träd i det orangea aftonljuset


Zayeds moské bakom Björns trädgård


Götgatan 1600 meter


Jnbäddad Storkyrka bortom Tyska kyrkan


31 oktober och de vilda violerna blommar i gräsmattan


Så kom man sig hem ändå... även denna dag