lördag 13 november 2021

REVIRCHECK 12 november 2021

Inte en dammtuss eller ett fjädermoln på himlen. Vår i luften med sju goda plusgrader på dagens kontroll av mitt revir. Tack vare google maps så finns ju kontroll på att jag håller mig inom reviret och inte villar bort mig till främmande trakter där de finns andra som håller revir.

Detta revir benämner jag mitt fridagsrevir och arealen är cirka 0,72 kvadratkilometer. Reviret innehåller ICA-butiker (Folkungagatan (2) och Bondens Livs, COOP Renstienas gata och Nytorgsgatan, Katarina kyrkogård, gallerier som Hantverket och second hand butiker som Milda Matilda.
Det är där jag befinner mig på tur om dagarna när verkmästarn lämnat godkännande.

Från reviret har jag dessutom en panoramavy över grannrevir som Stockholm innerstad. Därför kan jag hålla kontroll på att Teaterskeppet ser intakt ut förtöjd vid Skeppsbron och att Gamla Stan ännu inte mejats ned för att ge plats åt nya babelstorn.


Revircheck under GPS-kontroll


Skämd panorama med babelstornen i norr


Teaterskeppet förtöjd vid Skeppsbron


Inte ett tak är det andra likt i Gamla Stan


Höger och vänster blir förvirrande på avstånd


Mäster Mikaels gata mot solbelyst öster entré till Katarina kyrkogård








Ett kastanjelöv som än hänger i




De outtröttliga bildar cirkelkrans


I skylten hos Milda Matilda
sedan veckor tillbaka...


...vem vet endera dagen flytt in i idet


Inför vintersäsongen hos Milda Matilda


Kontraster är många hos MM


Hantverket Götgatan




Skånegatan entré



Mitt träd i allén


Ännu grönt


Alltid solbelyst backe upp mot mosters nya borg


Det ligger en pipeline över trottoaren på Skånegatan. Långt tillbaka är den tiden när det var olja i tanken - förresten så heter ju olja "Öl" på tyska så det torde ha varit en smidig omställning...



Ett marknära avslut hos de ratade röda bären vid Cornelisparken