torsdag 4 november 2021

I digital olja

 


Vaknade redan klockan 04:57. Fann ingen anledning att ligga kvar i vaggan utan reste mig upp på alla två och fick invänta att solen skulle stiga upp - vilket den också gjorde inom 2½ timmar denna söndag.
Plockade fram stafflit och målade digitalt vilket är betydligt mindre kladdigt än att måla analogt.
Tupplurade av mitt i min konstnärliga morgongärning och föll i sömn sittande framför stafflit. Tappade huvudet mot hakan vilket spände nackmusklerna till att fastna i ett låst läge men ingen fara vid soluppgången så var jag i mitt naturliga svanläge igen.
Med upplåst spärr så ser jag temperaturen har stigit en dryg grad i timmen sedan klockan 04:57 så nu råder sexgradig värme och mitt kvarter är solupplyst.
Intressantare än så här blir det inte för varken dig eller mig men huvudsaken är att avsikterna är ärliga och att hästarna inte är alltför höga.